Bewust klikken doe je vooral vóór het afrekenen... erná is het vaak te laat!

Nieuws en Actualiteiten

Maart 2011

Start campagne "Ik Klik Bewust"

Onlangs is de campagne "Ik Klik Bewust" van start gegaan. Doel van de campagne is bezoekers van website's en webwinkels bewust te maken van de mogelijkheden om informatie in te winnen over website eigenaren en marktplaats handelaren.

 

Deelnemende Website

babyvalue-maxi-cosi-webwinkel.jpg

Bewuster en veiliger internetgebruik. Als het aan Pascal Smits ligt, initiatiefnemer van de 'Ik Klik Bewust'-campagne, gaat het er echt van komen en behoren online aankopen bij dubieuze aanbieders en het onveilig verstrekken van persoonlijke gegevens tot het verleden.

"De grote hoeveelheid meldingen van online oplichtingspraktijken en identiteitsdiefstal motiveerde mij mijn kennis ten goede aan te wenden. Ik startte een onderzoek naar de mogelijkheden om dit soort vervelende en voor veel mensen zelfs zeer ingrijpende gebeurtenissen tegen te gaan", vervolgt Smits, oprichter van Enline Internet Solutions (1999) en sinds 1994 actief op het internet.